Google denně zpracuje miliardy dotazů týkajících se takřka čehokoli, na co si jen vzpomenete. Recepty, technické informace, zábava nebo nejbližší autobusová zastávka. To je to, na co se lidé ptají a co je zajímá.
Jak se ale Google rozhoduje, co je tou nejlepší odpovědí?
Analýzy ukazují, že nemusíte být obrovská firma s milionovým obratem a miliony zákazníků. Nemusíte být ani známá osobnost s velkou základnou fanoušků a velkou popularitou.
Co tedy rozhoduje o tom, jak se webová stránka umístí?
Zeptejte se proč
Google bere v potaz desítky různých faktorů, podle kterých pak vybírá nejlepší výsledky. Patří mezi ně rychlost načítání webu, návštěvnost, délka strávená uživatelem ale i počet odkazů a jejich kvalita. I přes všechny tyto faktory, zůstává tím nejhodnotnějším zkušenost návštěvníka, která je pro Google nejdůležitější. Google zkrátka miluje webové stránky, které milují i samotní uživatelé.
Jak ale Google pozná, že návštěvníci Váš web milují? To nikdo přesně neví. Každopádně máme k dispozici několik vodítek, které nás mohou přivést k vytouženému cíly.
Posaďte se, zamyslete se a položte si tyto otázky:
- Proč by měl Google upřednostnit moje webové stránky před jinými?
- V čem jsou naše webové stránky lepší a hodnotnější než ty konkurenční?
- Co může návštěvníka přesvědčit, aby dal přednost našemu webu před jinými?
Někdy tyto otázky vedou k nepříjemnému zjištění, že webové stránky společnosti v podstatě nenabízí nic, díky čemuž by jim měl návštěvník dát přednost. To lze ale snadno změnit a to implementací konkurenční výhody produktu nebo služby, kterou má většina firem a která se musí objevit na každé části Vašeho webu.
Co je třeba udělat
Identifikování a přesné definování konkurenční výhody může být výzvou. S dokonalou znalostí vlastního produktu nebo služby to ale půjde snadno a zabere Vám to maximálně několik dní. Další možností je dialog se zákazníky, který Vám pomůže objevit skryté výhody Vámi nabízeného zboží.
Úspěšné společnosti většinou mají více než jednu konkurenční výhodu, která je s nimi spjatá a která se vybaví každému zákazníkovi. Netflix nabízí bezkonkurenční cenu a jednoduchý přístup. Amazon má zase image spolehlivého prodejce s velkým rozsahem nabízeného zboží. Booking nabízí bytování, které si můžete předem prověřit díky recenzím předchozích zákazníků.
Všechny výše zmíněné společnosti se postupem času staly synonymem toho, co nabízí. Díky tomu, že jsou tyto firmy dobře známé, nemusí svou konkurenční výhodu tolik prodávat. U menších společností, to tak bohužel nefunguje a musí svou konkurenční výhodou zaujmout již od samotného začátku. První dojem návštěvníka je zcela klíčový a rozhoduje o tom, zda návštěvník Vaši webovou stránku vůbec navštíví.
Titulek a popisek ve vyhledávači u každé Vaší webové stránky tak musí být perfektní a musí nabídnout nejen přesný popis toho, co může návštěvník očekávat, ale také výše zmíněnou konkurenční výhodu. Vždy se proto ujistěte, že všechny Vaše webové stránky jsou perfektně optimalizované a zobrazují se včetně titulku a popisku.
Vyvarujte se také různým nekalým pokusům, jak oslovit návštěvníka. Můžete si tak zadělat na zbytečné problémy.
Zaměřte se na to, co funguje
Stejně tak jako v každém jiném odvětví i SEO optimalizace má své technické a obsahové stránky. Zaměřte se proto na oboje a implementujte nejen potřebné technologie, ale také přidávejte zajímavý a žádaný obsah. Pokud nezapomenete i na perfektní optimalizaci, výsledky se brzo dostaví.