Naučte se způsob, jak se mohou díky prodejcům třetích stran, backlinkům a jasně definovaným mezerám objevit na horizontu úplně nové SEO možnosti.
Vítězové v průmyslu e-komerce zabírají dramatickou část všech prodejů. Sám Amazon zabírá okolo čtyřicet tří procent všech svátečních on-line nákupů a utrácení. Jak se vlastně tyto průmysly staly tak velkými?
Dnes se pokusíme přiblížit k odpovědi na tuto otázku skrze hledáček SEO. Čím to je, že si dnešní stránky e-komerce počínají tak dobře v internetových vyhledávačích a co se od nich můžeme naučit.
Zaměření se na katalogové velikosti a prodejce třetích stran
Amazon je dominujícím prostředím e-komerce pro spoustu nejrůznějších důvodů, ale jeden z těch nejméně zmapovaných je jednoduše to, jak extenzivní je vlastně jeho katalog, pokud jej porovnáme s ostatními on-line prodejci a inzerenty. Jeden z důvodů, proč je vlastně katalog Amazonu tak obrovský, je právě díky prodejcům třetích stran (Third party sellers).
A popravdě, dle prvního kvartálu roku 2018, jednotky produktů prodaných prodejci třetích stran činí asi padesát dva procent všech prodejů na Amazonu.
V roce 2017 tyto prodeje dosáhly závratných třicet dva miliard v obratu, velmi signifikantní položka v sto osmdesáti miliardovém obratu Amazonu každý rok.
Nabízením velmi širokého výběru bylo vždycky středobodem strategie Amazonu, velmi kritická část toho, co interně nazvali „The Virtuous cycle“ (daný odkaz na Youtube je na jedny z videí Amazonu „Uvnitř Amazonu“, Youtube kanálu pro zaměstnance).
Prodejci třetích stran byly vždycky kritickou a důležitou součástí byznys modelu Amazonu a také způsob, jakým se neustále zvedá výběr a v poslední řadě se také redukují ceny jako protiváha. To vytvořilo jistý flywheel effect, který dovolilo společnosti vyrůst do tak masivních rozměrů, jako je tomu dneska.
Z perspektivy SE je nabízení masivní katalogové selekce znamením toho, že cílíte na daleko více on-line požadavků. Čím více značek nabízíte na prodej, pro víc značek se vaše stránka ohodnotí v internetových vyhledávačích. Čím více produktů nabízíte, tím větší provoz se vám podaří zachytit na vaší stránce.
Zavedením produktové selekce do samotného jádra jako klíčový aspekt byznys modelu Amazonu, se stal Amazon sám jedním z dominujících on-line prodejců, který dosahuje závratných čtyřicet tři procent veškerých on-line prodejů a nákupů.
Znamená to, že každá e-komerční stránka, která doufá v rozšíření jejich provozu hledání, by si měla změnit zaměření veškeré jejich pozornosti na neustále rozšiřování jejich produktového katalogu a měla by začít otevírat jejich dveře prodejcům třetích stran? Určitě ne. Pokud by každá stránka udělala z tohohle jádro jejich byznys modelu, ze samotné přirozenosti by to způsobilo spíše opačným způsobem a mohlo by to narušit ostatní byznys cíle a dokonce i vaše unikátní propozice nakupování.
Avšak i přes to všechno, velikost katalogu je velmi důležitou oblastí růstu pro všechny stránky e-komerce, které by měly dávat nemalý pozor, aby je nezanedbali. Navíc k jistému obecnému růstu v selekci produktů, by se také konkurenti mohli zkusit zaměřit na daleko více neprobádaných nebo nevyzkoušených způsobů jak růst, jako je například rozšiřování jejich selekce pro inkluzi exkluzivních nebo unikátních produktů. Avšak SEO lekce je stále stejná = je tu určitý limit pro to, kolik požadavků můžete zacílit, když samotná vaše selekce produktů je limitovaná.
Získávání odkazů ze sebestřednosti ostatních
Amazon může být tím, který dostává nejvíce prostoru v médiích, avšak EBay má velmi dlouhou historii úspěchů a je stále druhým nejúspěšnějším americkým on-line obchodníkem, co se týče obratu, neboť vynáší ročně zhruba devět miliard dolarů za rok.
I přes to, že se objevil na scéně o rok později po Amazonu, eBay byl schopen získat si pro sebe vlastní část trhu a udělat si na něm jméno a udělal to hlavně tím, že si „vypůjčil“ koncept Amazonu prodejců třetích stran a dostal jej ještě dál. Jak je jistě většina z vás obeznámena, eBay je platforma, která je vybudována úplně na prodejcích třetích stran a je tedy místem, kde si mohou lidé přihazovat k nejrůznějším předmětům, které jsou prodávány ostatními uživateli. Tato platforma od té doby expandovala a zahrnula také přímé nákupy a ti nejlepší obchodníci se z nějakých garážových prodejí posunuli až do opravdového byznysu se vším všudy.